ironclub

Alkeiskurssi

Alkeiskurssilta saat hyvät eväät turvalliseen ja tehokkaaseen harjoitteluun.
Kurssi sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

Alkeiskurssin sisältö

Toiminnallisen harjoittelun alkeiskurssilla perehdytään turvallisten tekniikoiden opetteluun sekä perusliikkeisiin, kuten kyykyt, punnerrukset, istumaannousut, leuanveto, rinnalleveto, tempaus ym. Tekniikkaopetuksen lisäksi tunti sisältää päivän treenin. Kurssi sopii kaiken ikäisille ja –kuntoisille!

Kurssin kesto: 4 viikkoa
Kerrat: 2 kertaa viikossa
Henkilömäärä: Max. 15 hlöä

Tulevat kurssit

Seuraava alkeiskurssi alkaa 27.10.2021

Harjoitusajat:

Ke 27.10. klo 19:00-20:30
Pe 29.10. klo 17:00-18:00
Ke 3.11. klo 19:00-20:30
Ke 10.11. klo 19:00-20:30
Pe 12.11. klo 17:00-18:00
Ke 17.11. klo 19:00-20:30
Pe 19.11. klo 17:00-18:00
Ke 24.11. klo 19:00-20:30

Kurssin hinta 140 €

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

vehkaCenter p. 019 434 697 tai info@vehkacenter.com
Ohjaajana Ilkka Repo. Ilmoittautuminen on sitova.

Kurssien hinnat

Kurssien hinnat löytyvät keskitetysti hinnaston alta.

Puku- ja suihkutilat

ironClub sijaitsee vehkaCenterin toisessa kerroksessa osoitteessa Vehkakuja 1, Hyvinkää. Pääovien tuulieteisestä lähtee rappuset toiseen kerrokseen ironClubin tiloihin. Heti rappusten yläpäästä löytyvät naulakot, puku- ja suihkutilat. Saunatilat löytyvät tarvittaessa alakerrasta vehkaCenterin puku- ja suihkutiloista. Sieltä löytyy myös lukittavia kaappeja, mikäli niille tarvetta. Virvokkeita ja pientä syötävää löytyy vehkaCenterin infopisteen kahviosta.

Sopiva varustus

Vaatetukseksi harjoitteluun sopii esim. shortsit tai verkkarit ja tekninen t-paita. Jalkineiksi sopii tukevat ja joustavat treenikengät, lenkkarit tai sisäpelikengät. Mukaan treeneihin kannattaa ottaa myös pieni hikipyyhe ja juomapullo.

Yleistä kursseista

Järjestämme erilaisia kursseja eri ikä- ja tasoryhmille. Kursseilla opit tekemään liikesarjoja tehokkaasti ja turvallisesti. Alkeiskurssin lisäksi järjestämme kursseja mm. lapsille, nuorille, seniori-ikäisille. Voimme myös järjestää räätälöityjä kursseja pienryhmille. Lisätietoa kursseista löydät näiltä sivuilta tai ottamalla yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla.

Mitä on toiminnallinen harjoittelu?

Toiminnallinen harjoittelu lisää lihaskuntoharjoittelun haastavuutta, tehoa ja kalorinkulutusta. Ns. normaalin kuntosaliharjoituslaitteiden liikeradat ovat osittain rajoitettuja, minkä vuoksi tasapainon, koordinaation ja kehonhallinnan harjoittaminen jää vähemmälle. Toiminnallisessa harjoittelussa tavoitteena on korjata näitä aukkoja. Tässä harjoittelumuodossa pyritään aikaansaamaan samoja liikesuorituksia ja –malleja, joita myös arkielämässä, työssä tai erilaisissa urheilulajeissa tehdään.

Tavoitteena on kehittää fyysisiä ominaisuuksia, kuten hapenottokykyä, lihaskestävyyttä, voiman eri lajeja, liikkuvuutta, nopeutta, koordinaatiota sekä tasapainoa.

Kenelle harjoittelumuoto sopii?

Toiminnallinen harjoittelu sopii kaikenikäisille ja –kuntoisille perusterveille ihmisille. Harjoitusten haastavuus voidaan säätää sopivaksi tavalliselle kuntoilijoille, ikääntyville tai jopa huippu-urheilijoille. Toiminnallisessa harjoittelussa pyritään monipuoliseen lihasten harjoittamiseen vaihtelevilla painoilla tai oman kehon painolla, omien tavoitteiden mukaan. Samoin harjoitetaan intensiivisten ja lyhyiden harjoitusten yhdistelmiä, kuten soutua, juoksua, voimisteluliikkeitä, painonnostotangolla tehtäviä liikkeitä, kahvakuulaliikkeitä, naruhyppelyä ym.